به صورت دستوری نمی‌توان اجاره‌بهای مسکن را کنترل کرد-راهبرد معاصر

به صورت دستوری نمی‌توان اجاره‌بهای مسکن را کنترل کرد

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه به صورت دستوری نمی‌توان اجاره‌بهای مسکن را کنترل کرد، گفت: طرح اجاره بهای مسکن نگاهی بلندمدت به حل مشکلات در این حوزه دارد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 28
کد خبر: ۱۸۶۵۸۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ مجتبی یوسفی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی  با اشاره به جزئیات طرح دو فوریتی ساماندهی اجاره بهای مسکن گفت: طرح اجاره بهای مسکن نگاهی بلندمدت به حل مشکلات در این حوزه دارد.

 

وی افزود: علاوه بر این نگاه طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن به این موضوع یک نگاه ایجابی است نه سلبی و مشوق‌هایی را در این زمینه در نظر گرفته است.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: تجربه سال‌های اخیر در کشور و همچنین تجربه کشورهای دیگر نشان داده که به صورت تکلیفی و دستوری نمی‌توان مشکلات در حوزه‌های مختلف همچون مسکن، بازار سکه، ارز و ... را مرتفع کرد و اقدامات سلبی و دستوری در کوتاه‌مدت نتیجه‌بخش نیست.

 

یوسفی خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن مشوق‌هایی را برای اجاره نامه‌های چند ساله و بلندمدت در نظر گرفته و معافیت‌های مالیاتی در این زمینه در دستور کار قرار داده است.

 

وی افزود: در این طرح تصریح شده که سامانه‌هایی همانند سامانه املاک و اسکان و سامانه‌های همسو باید اطلاعات‌شان همسو و دقیق باشد و فعالان در حوزه بازار مسکن باید به طور شفاف شناسایی شوند.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: همچنین در این طرح مالیات‌هایی برای زمین‌های بایر و همچنین معاملات مکرر در یکسال در نظر گرفته شده است./فارس

 

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار